منتدى الأصدقاء
{وَاللّهُ يَدْعُو إِلَى دَارِ السَّلاَمِ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ }يونس25
And God calls to the House of Peace and guides whom He wills to a Straight Path} Younis 25
نحن سعداء للمشاركة في (منتدى الأصدقاء)
We are pleased to join in ( Forum Friends )
يشرفنا تسجيلك
We are honored register you
إدارة المنتدى
Management of Forum



منتدى الأصدقاء
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

( أهلا وسهلا بكم في منتدى الأصدقاء Welcome to the forum Friends >> الرجاء تسجيل الدخول للتعرف على فضائل الأعمال التي يحبها الله Please log in to learn about the virtues of Business loved by God

المواضيع الأخيرة
» (من شهد له خزيمة فهو حسبه). وهنا يقول الحق سبحانه وتعالى: {الر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ} [هود: 1].
الإثنين نوفمبر 28, 2016 7:52 pm من طرف abubaker

» (مَنْ شهد له خزيمة فحَسْبه). قال: يا رسول الله أَأُصدِّقُك في خبر السماء، وأُكذِّبك في عِدّة دراهم؟ --- وقوله تعالى: {أَن يَرْحَمَكُمْ..} [الإسراء: 8].
الإثنين نوفمبر 28, 2016 7:38 pm من طرف abubaker

» إزالة الظل الأزرق الذي يظهر تحت أيقونات سطح المكتب
السبت نوفمبر 26, 2016 7:22 pm من طرف abubaker

» لأن الاسم إذا أُطلِق عَلَماً على الغير انحلَّ عن معناه الأصلي ولزم العَلَمية فقط، لكن أسماء الله بقيتْ على معناها الأصلي حتى بعد أنْ أصبحتْ عَلَماً على الله تعالى، فهي إذن أسماء حُسْنى.
الإثنين نوفمبر 21, 2016 2:51 pm من طرف abubaker

»  إننا نجد أن بعضا من أسماء الله سبحانه وتعالى له مقابل، ومن أسماء الله الحسنى ما لا تجد له مقابلا. فإذا قيل “المحيي” تجد “المميت” لكن الصفة إن لم يوجد لها مقابل نسميها صفة ذات، فهو “حي” ولا نأتي بالمقابل
الإثنين نوفمبر 21, 2016 2:34 pm من طرف abubaker

» تابع / إننا نجد أن بعضا من أسماء الله سبحانه وتعالى له مقابل، ومن أسماء الله الحسنى ما لا تجد له مقابلا. فإذا قيل “المحيي” تجد “المميت” لكن الصفة إن لم يوجد لها مقابل نسميها صفة ذات، فهو “حي” ولا نأتي بالمقابل
الإثنين نوفمبر 21, 2016 2:27 pm من طرف abubaker

»  فالاسم هو العَلَم الذي وُضِع للدلالة على هذا اللفظ. / الذكْر: له معانٍ متعددة، فالذكْر هو الإخبار بشيء / والرحمة: هي تجليّات الراحم على المرحوم بما يُديم له صلاحه لمهمته - من سورة مريم
الأحد نوفمبر 20, 2016 5:38 pm من طرف abubaker

»  فالاسم هو العَلَم الذي وُضِع للدلالة على هذا اللفظ. / {كهيعص(1)}
الأحد نوفمبر 20, 2016 5:01 pm من طرف abubaker

» إدارة Google Voice والسجل الصوتي
الإثنين نوفمبر 14, 2016 2:10 pm من طرف abubaker

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
التبادل الاعلاني

شاطر | 
 

  124 - باب النهي عن افتراش جلود النمور والركوب عليها Chapter 124 Prohibition of using the skin of the Leopard 811 -

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
abubaker



ذكر
عدد المساهمات : 18466
تاريخ التسجيل : 23/12/2010
العمر : 66
الدولـة : jordan

مُساهمةموضوع: 124 - باب النهي عن افتراش جلود النمور والركوب عليها Chapter 124 Prohibition of using the skin of the Leopard 811 -    الإثنين سبتمبر 12, 2016 2:03 pm


124 - باب النهي عن افتراش جلود النمور والركوب عليها
Chapter 124
Prohibition of using the skin of the Leopard

811 - عن معاوية رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : [ لا تركبوا الخز
ولا النمار ] حديث حسن رواه أبو داود وغيره بإسناد حسن
811. Mu`awiyah (May Allah be pleased with him) reported: Messenger of Allah (PBUH) said, "Do not ride on saddles made from silk or leopard's skin.)
[Abu Dawud].
Commentary: This Hadith prohibits Muslim men from using fur and the leopard's hide. In fact the non-Muslim contemporaries of the Prophet (PBUH) used to wear them. Since, they had an epicurean lifestyle, unconcerned about the Hereafter, the Muslims were dissuaded from emulating their example. The motive behind the ban by Messenger of Allah (PBUH) was to help believers in acquiring a sense of Taqwa (consciousness of Allah/fear of Allah). As for pure silk, Muslim men are totally disallowed to use it. Even the saddle-cloth must not be of silk. The same rule applies to any usable thing made from the leopard's hide because it is expressive of arrogance and also bears resemblance to the non-Muslim way of life.

812 - وعن أبي المليح عن أبيه رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه و سلم نهى عن جلود السباع . رواه أبو داود والترمذي والنسائي بأسانيد صحاح
وفي رواية للترمذي : نهى عن جلود السباع أن تفترش
812. Abul-Malih on the authority of his father reported: Messenger of Allah (PBUH) prohibited the use of the skins of wild animals.
[Abu Dawud, At-Tirmidhi and An-Nasa'i].
Another narration in At-Tirmidhi is: Messenger of Allah (PBUH) forbade the use of the skins of wild animals in making Firash (i.e., something to sit on or lie down on, such as cushions, pillows, covers, spreads, saddles, etc.).
Commentary: The Messenger of Allah (PBUH) has forbidden the use of hide of wild beasts. Explaining the ban by Messenger of Allah (PBUH), some say that even the tanning process cannot wipe out hair from a beast's hide. As a result it retains some impurity. Others think that the prohibitive order is related only to the untanned hides and is inapplicable to the tanned ones. This opinion also goes since such hides are used by extravagant and arrogant people, and its use by Muslims may hold them analogous to the former. But Imam Ash-Shaukani is of the view that the hides of beasts, whether tanned or untanned, must not be used. We also have in view the saying of Messenger of Allah (PBUH): "Tanning purifies every hide.) Yet, in the light of the current Hadith it will be considered as specific. The hides of beasts will remain unclean and unusable in all circumstances.

125 - باب ما يقول إذا لبس ثوبا جديدا أو نعلا أو نحوه
Chapter 125
Supplication at the time of wearing new Dress or Shoes

813 -

_________________
الحمدلله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://abubaker.jordanforum.net
 
124 - باب النهي عن افتراش جلود النمور والركوب عليها Chapter 124 Prohibition of using the skin of the Leopard 811 -
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» i got you .. under my skin XD

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الأصدقاء :: هدايات وإرشادات وتوجيهات إسلامية :: ترجمة أحاديث كتاب رياض الصالحين - باللغة الإنجليزية Riyad righteous book - Translated in English-
انتقل الى: